مقاله

شناخت انواع تشویقی سگ

شناخت انواع تشویقی سگ

سگ ها موجودات با وفا و باهوشی هستند. همانطور که میدانید سگ ها علاقه بسیار زیادی به تشویقی دارند که خرید تشویقی سگ علاوه بر اینکه سگ ها را خوشحال میکند، در واقع بیشتر جنبه آموزشی دارد که صاحبان سگ ها میتوانند با خرید تشویقی سگ، آموزش های لازم در خصوص چگونگی زندگی در کنار انسان ها را بیاموزند. در واقع برای اینکه هر فردی بتواند یک سگ خانگی داشته باشد می بایست از خرید تشویقی سگ نهایت استفاده را ببرد؛ چرا که اگر به سگ ها آداب و رسوم زندگی در کنار انسان ها را نیاموزیم، هم خودمان و هم سگ مان دچار اختلاف رفتاری و اخلاقی خواهیم شد و سگ مان ممکن است ما را به دردسر بیندازد.

شناخت انواع تشویقی سگ

خرید تشویقی سگ چه کاربردهایی دارد؟

عموم مردم فکر میکنند که خرید تشویقی سگ فقط در تربیت آموزش سگ کاربرد دارد. باید بدانید که تشویقی سگ، علاوه بر تربیت و آموزش سگ ها، در مواردی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت نیز نقش به سزایی دارند.

  • می تواند به عنوان پاداش دادن پس از انجام یک کار خوب باشد.
  • در سلامت پوست و مو بسیار تاثیرگذار می باشد.
  • برای خوشحال کردن سگ می تواند نقش مهمی را ایفا کند.
  • در سلامت دندان و تمیز کردن آن ها کمک ها شما و سگ تان خواهد بود.
  • ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز بدن سگ را به خوبی می تواند تامین نماید.

آیا خرید تشویقی سگ بازه زمانی خاصی را می طلبد؟

از آنجایی که سگ ها تا دو ماهگی در کنار مادر می مانند و از شیر مادر تغذیه میکنند، بنابراین سگ ها را میتوان از دو ماهگی به بعد به سرپرستی گرفت. خرید تشویقی سگ را باید از دوران کودکی سگ تان شروع کنید. به دلیل آن که نه تنها سگ ها، بلکه تمامی موجودات و جانداران روی زمین اگر در دوران کودکی آموزش نبینند، نمی توانند آموزش و تربیت اصولی و درستی را بیاموزند. بنابراین نتیجه می گیریم که برای خرید تشویقی سگ باید از دوران کودکی سگ اقدام کنیم تا تربیت اصولی تر و پایه ای تری داشته باشیم.

آیا در خرید تشویقی سگ باید انواع آن را شناخت؟

سگ ها حیوانات بسیار باهوشی هستند که می توانند طعم ها را بشناسند و بسیار ریز بینانه طعم ها را از یکدیگر تفکیک کنند. برای آن که بتوانید آموزش راحت تری را پشت سر بگذارید، پیشنهاد می شود که به خرید تشویقی سگ در انواع مختلف بپردازید و هر کدام را یکی پس از دیگری امتحان کنید و عکس العمل های سگ تان را زیر نظر داشته باشید تا بفهمید که سگ تان از کدامیک بیشتر لذت می برد. به دنبال این کار شما میتوانید سگ تان بهتر از گذشته کنترل و در نتیجه تربیت نمایید.

انواع تشویقی سگ

استفاده از تشویقی سگ در چه زمان و ساعت هایی از شبانه روز ایده آل تر است؟

استفاده از تشویقی سگ در هر زمان و مکانی که باشد میتواند تاثیرگذار باشد؛ اما برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر می بایست زمانی اقدام به انجام این کار کنید که سگ تان سیر نباشد، در واقع می توانید در میان وعده ها استفاده کنید. لازم به ذکر است در خرید تشویقی سگ از چند نوع تشویقی به صورت همزمان استفاده نمایید تا بتوانید ارزش کار ها و آموزش هایی را که به سگ تان می دهید طبقه بندی نمایید. مثلا برای آن که به سگ تان آموزش بدهید تا دستشویی خود را در زمان مناسب و در مکان خاص خود انجام دهد از بهترین تشویقی که ایده آل سگ تان می باشد استفاده کنید، چرا که این آموزش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و در نتیجه سگ تان به دلیل بهره بردن از تشویقی مورد علاقه اش، سعی می کند تا آموزش خود را در کمترین زمان و به بهترین صورت به اتمام رساند.

آیا استفاده از تشویقی سگ محدودیت های خاصی دارد؟

بعد از خرید تشویقی سگ اگر اطلاعات چاپ شده بر روی بسته بندی را مطالعه کنید، متوجه این نکته خواهید شد که تشویقی سگ نیز دارای ارزش غذایی بوده و کالری در خود دارد. برای سهولت در استفاده از تشویقی می بایست از قانون 10 درصد پیروی کنید. قانون ده درصد به این معنی هستش که فقط ده درصد از رژیم غذایی و کالری که دامپزشک برای سگ تجویز کرده را می توان از تشویقی استفاده نمود. خرید تشویقی سگ به صورت مکرر و استفاده بیش از حد میتواند باعث به هم ریختن رژیم غذایی سگ شود که چاقی و عوارض چاقی را در سگ به دنبال خواهد داشت. البته لازم به ذکر است که رژیم غذایی هر سگ بر اساس نژاد، وزن و میزان جنب و جوش و فعالیتی که دارد تعیین میشود . نباید سر خود در این باره تصمیم بگیریم و حتما از دامپزشک مشاوره های لازم رو بگیریم.

مزایای خرید تشویقی سگ

خرید تشویقی سگ

امروزه تشویقی های بسیاری وجود دارند که می توان از آن ها بهره برد. شما میتوانید متنوع ترین دسته بندی خرید تشویقی سگ را داشته باشد که در ادامه به معرفی انواع آن خواهیم پرداخت.

  • خرید تشویقی سگ رژیمی.
  • خرید تشویقی سگ جویدنی که می تواند شامل استخوان و گوشت باشد.
  • خرید تشویقی سگ گیاهی.
  • خرید تشویقی سگ بیسکوئیتی.
  • خرید تشویقی سگ از نوع نرم برای سلامت دندان ها.

مواردی که به آن ها اشاره شد چند دسته بندی کلی می باشد که هر کدام دارای زیر مجموعه هایی گسترده از تشویقی سگ می باشند که در طعم ها و اندازه های مختلف در بازار موجود می باشند.

نکات مهم خرید تشویقی سگ

چند نکته مهم در خرید تشویقی سگ

  • در خرید تشویقی سگ از نوع جویدنی باید دقت کنید که این نوع از تشویقی ها برای توله سگ ها در دوران دندان در آوردنشان باشد مناسب است.
  • سعی کنید در خرید تشویقی سگ بیشتر از نوعی که پروتئین زیادی داشته باشند استفاده کنید.
  • اکثر تشویقی های موجود در بازار نوعی فلوراید در خود دارند که به سلامت و تمیزی دندان سگ ها کمک میکند.
  • ابعاد و اندازه در خرید تشویقی سگ بسیار نکته مهمی می باشد که باید به آن دقت نمود؛ چرا که ممکن است ریز یا درشت بودن تشویقی خطر خفگی را به دنبال داشته باشد. قدرت جویدن سگ را نیز در خرید تشویقی سگ باید در نظر داشت.
  • اگر تشویقی سگ بیش از اندازه بزرگ باشد، سگ را سیر می کند و اگر کوچک باشد، سگ را ترغیب نمی کند که باید در خرید تشویقی سگ این موارد را در نظر گرفت.

در پایان …

شما می بایست اول از همه از دامپزشک سگ خود مشاوره های لازم را بگیرید و دقیقا مطابق دستور دامپزشک اقدام به خرید تشویقی سگ نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + هفت =