مقاله

کلینیک دامپزشکی غرب تهران

کلینیک دامپزشکی غرب تهران

امروزه افراد در سنین مختلف علاقه به حیوانات خانگی دارند. سلامت حیوانات خانگی وابسته به یک کلینیک دامپزشکی خوب و مجهز است. بسیاری از افراد تصور می کنند که مراقبت های خانگی اعم از غذا خوردن، رعایت بهداشت و ایجاد سرگرمی موضوع مهمی است. اما به طور کلی حیوانات نیاز به بررسی مداوم سلامتی خود دارند. بخش مهمی از سلامت حیوانات خانگی وابسته به انتخاب درمانگاه دامپزشکی خوب و قابل اعتماد است.

کلینیک دامپزشکیخدمات بهترین کلینیک دامپزشکی

یکی از بخش های مهمی کلینیک دامپزشکی خوب، مربوط به فضای کای و همینطور تیم متخصص است. تجهیزاتی که در کلینیک دامپزشکی خوب باید وجود داشته باشد، اهمیت زیادی دارد.

بخش جراحی حیوانات خانگی یکی از مهمترین بخش های کلینیک حیوانات محسوب می شود. حیوانات خانگی مثل همه انسان ها با یک سری مشکلات روبرو هستند. برای درمان و کنترل این مشکلات نیاز است که عملیات جراحی و … صورت بگیرد. جراحی برای درمان شکستگی ها و دررفتگی های استخوان و ستون فقرات مورد استفاده قرار می گیرد. جراحی کلیه و مثانه نیز بخش مهمی برای خارج کردن سنگ است. جراحی انواع تومورها و کیست های به وجود آمه در بدن حیوانات نیاز به دقت بالایی دارد. از سوی دیگر جراحی دندان ها و همینطور عمل سزارین و عقیم سازی حیوانات از دسته کارهای تکنیکی و تخصصی محسوب می شود تا به حیوان آسیبی وارد نشود.

بخش تزریقات در کلینیک دامپزشکی

یکی از موارد بسیار مهم در مورد حیوانات مختلف، مربوط به واکسیناسیون و تزریقات است. همه حیوانات خانگی نیاز به واکسن های دوره ای و هاری و همینطور انگل دارند. این واکسن ها باید در تاریخ های معین به آنها تزریق شود. برخی از حیوانات می بایست یک سری دارو را در دوره زمانی خاصی مصرف کنند تا بیماری شان کنترل شود. به این ترتیب دارو مورد نظر به صورت تزریقی وارد بدن حیوان می شود و در درمان و کنترل بیماری آن بسیار تاثیر دارد.

بخش پانسیون و بستری حیوانات

در صورتی که بیماری که حیوان بسیار زیاد باشد، نیاز به بخش مراقبت های ویژه برای درمان یا پس از جراحی خواهد بود. حیواناتی که به هر دلیلی نمی توانند در منزل مراقبت ویژه شوند نیاز است که از بهترین کلینیک دامپزشکی برای آنها استفاده شود. در این بخش از کلینیک حیوانات ، لاین های مختلف اعم از بخش رادیولوژی و عکسبرداری، سونوگرافی و آندوسکوپی و همینطور بخش آزمایشگاه وجود دارد.

کلینیک دامپزشکیچطور بهترین کلینیک دامپزشکی را بشناسیم؟

حال که با بخش های مختلف کلینیک دامپزشکی آشنا شدیم باید ویژگی های بهترین کلینیک حیوانات را بشناسیم و شرایط کلینیک را مدنظر قرار دهیم. برای انتخاب یک درمانگاه دامپزشکی مناسب و استاندارد نیاز است که یک سری مسائل رعایت شود:

1- کلینیک دامپزشکی می بایست مجوز سازمان نظام دامپزشکی داشته باشد.

2- نیاز است که کلینیک مورد نظر دارای تیم دامپزشکی بسیار معتبر در تمامی بخش ها باشد. این تیم می بایست علاوه بر تخصص، برخورد مناسبی نیز با حیوانات داشته باشند.

3- حداقل یک دامپزشک باید هر ساعت شبانه روز در کلینیک دامپزشکی حضور داشته باشد.

4- سگ و گربه از دسته حیوانات خانگی هستند که نیاز به فضای آزاد برای تحرک موقت دارند. بنابراین وجود این فضا در کلینیک حیوانات بسیار مهم است.

5- از سوی دیگر برخورد مناسب و حرفه ای با حیوانات بدون آزار آنها مربوط به بخش روانشناسی کلینیک دامپزشکی می شود و باید به درستی رعایت شود.

6- هر کلینیک حیوانات می بایست دارای بخش واکسیناسیون و جراحی باشد.

7- وسایل و تجهیزات موجود در کلینیک باید کاملاً استریل بوده و کیفیت بالایی داشته باشند.

کلینیک دامپزشکییک از موارد دیگر نیز در انتخاب بهترین کلینیک حیوانات مهم است. مثلاً فضای داخلی کلینیک باید بهداشتی باشد. بهداشتی بودن فضای داخلی از مواردی است که باید به دقت ارزیابی شود. هر کلینیک دامپزشکی می بایست آزمایشگاه تخصصی انگل شناسی و هورمون شناسی داشته باشد. همینطور نیاز به داشتن یک سری امکانات مهم دندانپزشکی برای حیوانات خواهد بود. کلینیک دامپزشکی باید دارای تیم مشاوره تربیتی برای حیوانات باشند. همه این موارد بخش مهمی از اصول اجرایی کلینیک حیوانات را شامل می شوند و اهمیت زیادی دارند. دقت کنید که داشتن امکانات دندانپزشکی در بسیاری از کلینیک های دامپزشکی وجود ندارد به این ترتیب این موارد باید پیش از حضور در کلینیک بررسی شود.

 

آیا کلینیک دامپزشکی دارای مدرک نظام پزشکی معتبر از انجمن سلامت حیوانات است؟

پیش از اینکه حیوانات خانگی خود را به کلینیک حیوانات ببرید، در مورد تحصیلات و تجربیات متخصصین دامپزشکی در کلینیک دامپزشکی تحقیق کنید. نیاز است در خصوص تاییدیه انجمن سلامت حیوانات در کلینیک یا بیمارستان نیز اطمینان حاصل کنید. بسیاری از کلینیک های عالی در لست انجمن سلامت قرار ندارند. خوشبختانه کلینیک دامپزشکی ایرانا پت توانسته همه مجوزهای لازم را تهیه کند و در این زمینه هیچ کم و کاستی دیده نمی شود پس مشکلی وجود نخواهد داشت.

بررسی اطلاعات پزشکی 

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب کلینیک دامپزشکی استاندارد باید در نظر گرفته شود، دسترسی به اطلاعات پزشکی است. در واقع باید بررسی شود که آیا پزشک یا کارشناس دامپزشکی مورد نظر می تواند به سوالات پزشکی شما پاسخ ده یا خیر. در واقع اگر حیوانات خانگی شما در کلینیک دامپزشکی بستری باشد اما پزشک این توانایی را دارد که یک سری اطلاعات جدید و به روز شده در اختیار شما قرار دهد یا از حوصله او خارج است. نحوه رفتار دامپزشک بسیار مهم است.

تجهیزات مورد استفاده در کلینیک دامپزشکی

خدمات عکسبرداری، سونوگرافی، دندانپزشکی، آزمایشگاه داخلی و … از موارد بسیار مهم محسوب می شود. در کلینیک دامپزشکی می بایست پمپ تزریق وریدی، دستگاه فشار خون، کنترل فشار چشمی و … حتماً وجود داشته باشد. دقت کنید که در مورد خدمات مختص حیوانات خانگی می بایست سوالی مطرح کنید و سپس کلینیک حیوانات مورد نظر را انتخاب کنید.

کلینیک دامپزشکیرفتار متقابل دستیاران و تیم پرستار کلینیک حیوانات را بسنجید!

یکی از موارد پر اهمیت در خصوص تیم پرستار کلینیک حیوانات مربوط به رفتار متقابل تکنسین ها و دستیاران دامپزشک است. در واقع خوب بودن دامپزشک کفایت نمی کند بلکه نیاز است تا نسبت به رفتار حیوانات خانگی آگاه و حساس باشید. در خصوص سابقه کاری پرستاران و کارکنان دامپزشکی سوال کنید. هرچه دستیاران صبور تر باشند و اطلاعات بیشتری داشته باشند یعنی برای انجام درمان احساس توانایی بیشتری دارند. این موضوع نشان می دهد که مدت زمان بیشتری به این کار مشغول هستند.

ساعت کاری کلینیک دامپزشکی

مناسب بودن ساعت کاری کلینیک دامپزشکی بسیار مهم است. در کلینیک دامپزشکی ایرانا پت سعی شده یک دامپزشک خبره به صورت شیفت حضور داشته باشد. ساعت کاری کلینیک دامپزشکی موضوع مهمی است اما این موضوع به اندازه ارتباطات خوب و مراقبت درست اهمیت ندارد. اینطور که بررسی ها نشان می دهد ساعت کاری کلینیک دامپزشکی می بایست بر اساس شرایط کاری در نظر گرفته شود. در کلینیک دامپزشکی بسیار مهم است که یک سری افراد آگاه حضور داشته باشند تا به سوالات شما پاسخ دهند. خوشبختانه شرایط ارائه خدمات به نسبت سایر بخش ها متفاوت بوده و این موضوع سبب می شود تا پروسه اجرایی کار کلینیک دامپزشکی به خوبی دنبال شود. اینطور که بررسی ها نشان می دهد شما می توانید شرایط کاری در کلینیک دامپزشکی را به صورت کاملاً دقیق بررسی کنید و سپس تصمیم گیری نمایید.

ایرانا پت تضمین کیفیت و رفتار درست با حیوانات را بخش مهمی از وظایف خود اعلام کرده و در صدد این است که این مشکلات به درستی برطرف شوند و مشکلی وجود نداشته باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× دو = 2