مقاله

درمان انگل حیوانات خانگی

درمان انگل حیوانات خانگی در ایرانا پت کلینیک

درمان انگل حیوانات خانگی

در این مقاله از ایرانا پت کلینیک در مورد درمان انگل حیوانات خانگی سعی کرده ایم اطلاعات اولیه را در اختیار شما عزیزان که نگران پت خود هستید قرار دهیم ، ولی تشخیص نهایی را باید به دامپزشک مجرب بسپارید و با خیال راحت دوره درمان را سپری کنید ، پس در نظر داشته باشید حتما با پزشک متخصص خود در این باره صحبت کنید و پت خود را برای درمان به دامپزشکی مراجعه کنید ، همچنین برای جراحی حیوانات خانگی در ایرانا پت کلینیک میتوانید با متخصصی ما تماس گرفته و بهترین مشاوره را دریافت کنید.

پیشگری انگل حیوانات خانگی

معتقدیم که پیشگیری از انگل های حیوانات خانگی برای حفظ سلامت و شادی حیوانات خانگی شما ضروری است. با این حال، ابتلا به انگل ممکن است برای هر حیوان خانگی رخ دهد، و بهترین راه برای اطمینان از ایمنی حیوان خانگی شما از طریق اقدامات پیشگیرانه، غربالگری منظم، بررسی های سلامتی و هوشیاری مداوم برای علائم و نشانه ها است.

انگل چیست؟

انگل ها موجوداتی هستند که روی (یا درون) حیوان میزبان مانند سگ یا گربه زندگی می کنند که معمولاً تغذیه خود را از بدن میزبان دریافت می کنند.

چگونه عفونت حیوان خانگی رخ می دهد؟

صرف نظر از اینکه حیوان خانگی شما چقدر تمیز است و چقدر از او مراقبت می کنید، ممکن است از طریق روش هایی مانند:

تماس با سایر حیوانات خانگی آلوده، مدفوع یا مایعات بدن
سگ خود را در مناطق جنگلی که در آن انگل ها زندگی می کنند راه بروید
آب آشامیدنی از منابع آلوده
نیش پشه آلوده (کرم قلب)
انجام اقدامات پیشگیرانه و غربالگری منظم حیوان خانگی شما می تواند از عفونت انگلی جلوگیری کند.

انگل های رایج

انگل‌هایی که در سگ‌ها و گربه‌های خانگی یا روی آن‌ها یافت می‌شوند می‌توانند داخلی یا خارجی باشند و رایج‌ترین آنها عبارتند از:

انگل های خارجی
کک
کنه ها
کنه های گوش
کنه های پوستی، مانند آنهایی که باعث جرب دمودکتیک می شوند
انگل های داخلی
کرم قلب که در قلب و ریه ها زندگی می کند
کرم های روده، از جمله کرم قلاب، کرم نواری، کرم گرد، کرم شلاقی و کوکسیدیا
ژیاردیا، که در روده کوچک زندگی می کند و از جریان خون تغذیه می کند

علائم آلودگی به انگل

علائم اولیه عفونت انگلی ممکن است شامل بی‌حالی، از دست دادن اشتها، رنگ پریدگی لثه‌های ناشی از از دست دادن خون، خاراندن پوست یا گوش‌ها و علائم عمومی بی‌حالی باشد. علائم خاص تر عبارتند از:

تحریک پوستی که منجر به “گریه کردن” پوست و بوی عمومی می شود (کنه، کک، و کنه های پوستی)
شواهد وجود کرم یا تخم مرغ در مدفوع (انگل های روده ای)
حالت تهوع، گاز، اسهال و استفراغ (ژیاردیا و سایر انگل های روده ای)
در بسیاری از موارد، حیوان خانگی شما هیچ علامتی از عفونت انگل را بروز نمی‌دهد، بنابراین مهم است که به طور منظم غربالگری را انجام دهید تا مطمئن شوید.

عوارض بالقوه

آلودگی انگل می تواند عوارضی از بیماری های بالقوه کشنده مانند نارسایی قلبی (کرم قلب) و بیماری لایم (کنه) را از طریق واکنش های آلرژیک ناخوشایند و تحریکات پوستی مزمن ایجاد کند. در صورت عدم درمان، انگل های روده ای نیز می توانند از طریق تماس با افراد و مواد خانگی به انسان منتقل شوند. در صورت مشاهده علائم انگل در سگ یا گربه، در اسرع وقت با ما تماس بگیرید.

آزمایش و تشخیص

غربالگری منظم یک روش قابل اعتماد برای بررسی عفونت های انگلی حیوان خانگی شما است. آزمایش مدفوع دو بار در سال برای تشخیص هر گونه علائم کرم روده، ژیاردیا یا کرم قلب مفید است و دامپزشک شما علائم کنه گوش یا تحریکات پوستی را در طول معاینه سلامتی سالانه حیوان خانگی شما بررسی خواهد کرد. با این حال، اگر هر یک از علائم یا علائم انگل را مشاهده کردید، بهتر است حیوان خانگی خود را در اسرع وقت برای معاینه بیاورید تا از انتشار این موجودات جلوگیری شود.

درمان و چشم انداز

درمان بیشتر انگل ها ساده است، مشروط بر اینکه حضور آنها را زود و قبل از بروز هر گونه عارضه ای کشف کنید. انگل های داخلی معمولا با دارو درمان می شوند (مانند درمان کرم قلب سگ)، در حالی که انگل های خارجی با یک محصول موضعی که چرخه زندگی آنها را از بین می برد، از بین می روند. هر گونه بیماری ناشی از انگل ها، مانند عفونت کرم قلب یا بیماری لایم، باید طبق پروتکل های پزشکی خاص درمان شود. اگر از توصیه های دامپزشک خود پیروی کنید، چشم انداز مثبت است.

اقدامات پیشگیری برای درمان انگل حیوانات خانگی

پیشگیری بهترین روش برای محافظت از حیوانات خانگی شما در برابر انگل است. همه حیواناتی که به فضای باز و سایر حیوانات خانگی دسترسی دارند باید در تمام طول سال از داروهای موضعی پیشگیری از انگل استفاده کنند. برخی از محصولات موجود برای پیشگیری از انگل در سگ و گربه عبارتند از:

پیشگیری از کرم قلب و انگل روده

*لطفاً توجه داشته باشید که پیشگیری از کرم قلب باید به صورت ماهانه و برای زندگی حیوان خانگی شما انجام شود.

Interceptor: این درمان پیشنهادی ما است زیرا قیمت آن با سایر محصولات برابر است و پوشش انگل روده بهتری دارد (شامل کرم شلاقی). مدت زمان محافظت 30 روز است و شما می توانید این محصول را از بیمارستان ما خریداری کنید.

Heartgard Plus: (سگ ها) خوراکی جویدنی با طعم گوشت گاو که از کرم های قلبی پیشگیری می کند و انگل های روده (کرم های گرد و قلابدار، نه کرم شلاقی) را درمان/کنترل می کند. محافظت 30 روز طول می کشد. Heartgard را می توان از طریق VetSource در وب سایت ما خریداری کرد.

Trifexis: (سگ ها) قرص خوراکی جویدنی با طعم گوشت گاو که از کرم های قلبی جلوگیری می کند، انگل های روده (کرم های گرد و قلابدار و کرم های شلاقی) را درمان و کنترل می کند و کک ها را می کشد. محافظت 30 روز طول می کشد.

مزیت Multi Feline: (گربه‌ها) مایع موضعی تجویزی که کک‌های بالغ را می‌کشد و هجوم کک‌ها را درمان می‌کند، کنه‌های گوش را درمان و کنترل می‌کند، کرم‌های گرد و قلاب‌دار را درمان و کنترل می‌کند و از بیماری کرم قلب جلوگیری می‌کند. محافظت 30 روز طول می کشد.

پیشگیری خوراکی و موضعی

*لطفا توجه داشته باشید که در حال حاضر هیچ محصول خوراکی برای جلوگیری از کنه در بازار وجود ندارد.

کرم ها و انگل های داخلی و خارجی در حیوانات خانگی

سگ ها و گربه ها در طول زندگی خود مستعد ابتلا به کرم ها و انگل ها هستند. توله سگ ها و بچه گربه ها می توانند قبل از تولد یا بعداً از طریق شیر مادرشان به انگل های روده مبتلا شوند. حیوانات خانگی همچنین می توانند انگل ها را از قرار گرفتن در معرض فضولات حیوانات دیگر، بلع کک یا نیش پشه جمع آوری کنند. خبر خوب این است که می توان از کرم ها پیشگیری کرد و حتی کرم قلب که یکی از کشنده ترین انگل ها برای حیوانات خانگی است، در صورت تشخیص زودهنگام قابل درمان است پس درمان انگل حیوانات خانگی به راحتی امکان پذیر است.

توله سگ و بچه گربه

از آنجایی که کرم ها در توله سگ ها و بچه گربه ها بسیار رایج هستند، مراقبت پزشکی حیوانات توصیه می کند که به همه حیوانات خانگی – حتی اگر شواهدی از وجود کرم وجود نداشته باشد – در اولین ملاقات خود با دامپزشک و سپس دوباره سه هفته بعد، داروی کرم زدایی داده شود.

این دارو در برابر چندین کرم رایج بی خطر و موثر است و هیچ عارضه جانبی ندارد. علاوه بر این، هر بار که حیوان خانگی شما به حمام می رود، تخم کرم از بین نمی رود، بنابراین معاینه مدفوع مهم است اما همیشه 100٪ تعیین کننده نیست. درمان دوم تضمین می کند که هر کرم در مرحله لاروی، زمانی که اولین درمان انجام شد، نیز از بین خواهد رفت.

در این مقاله سعی کردیم درمان انگل حیوانات خانگی را برای شما توضیح مختصری داده باشیم ، باز هم یادآور میشویم برای گرفتن نتیجه مطلوب حتما با پزشک خود مشورت کنید و بعد انجام آزمایش های درست تصمیم به درمان بگیرید.ایرانا در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی سوالات شما خواهد بود .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 × سه =