مقاله

شتسشوی حیوانات خانگی

شتسشوی حیوانات خانگی در ایرانا پت کلینیک

شتسشوی حیوانات خانگی

در این مقاله از ایرانا پت کلینیک در مورد شتسشوی حیوانات خانگی ما تجربه خود را با شما در میان میگذاریم ، از خرید شامپوی مناسب گرفته تا نحوه شستن سر پت، در اینجا نکات مهم آرایشگر در مورد نحوه حمام کردن پت آورده شده است.همچنین در نظر داشته باشید اگر میخواهید اصلاح و شستشو را به ایرانا پت کلینک بسپارید میتوانید با رزرو نوبت قبلی تلفنی در زمان مقرر به کلینک مراجعه فرمایید .

پت شما حمام کردن را دوست دارد یا وقتی که “B-A-T-H” را می نویسید به سمت دیگری بدود، حمام کردن منظم پت شما بخش مهمی از مراقبت از حیوان خانگی شما است. ما در ایرانا پت کلینیک نکات بسیار مهمی را با شما در میان میگذاریم پس با ما همراه باشید.

چند بار باید پت خود را حمام کنید؟

مگر اینکه پت شما بعدازظهر را در حوضچه های گلی سپری کند، احتمالاً نیازی نیست پت خود را بیش از یک بار در ماه حمام کنید. این وابسته به نژاد است. برخی از پت ها  که موهای بلندتری دارند به حمام‌های مکرر یا حتی مراجعه به یک آرایشگر حرفه‌ای نیاز دارند. اگر مطمئن نیستید که هر چند وقت یکبار به نوزادتان کف بزنید، با یک آرایشگر یا دامپزشک خود مشورت کنید. با این حال، حمام کردن ماهانه بسیار مهم است. همچنین میتوانید با متخصصین ایرانا تماس بگیرید و بهترین نتیجه را بصورت رایگان دریافت کنید .

دکتر حسن زاده از ایرانا پت کلینیک میگوید: «روشی که پوست پت ها کار می‌کند تقریباً هر 30 روز یک لایه سلولی کاملاً جدید دارند. “بنابراین، سلول های قدیمی از بین می روند. این چیزی است که باعث ایجاد شوره و مواردی از این دست می شود. بنابراین نظافت یا حمام کردن منظم این شوره را کاهش می دهد.”

محصولات و ابزارهای کلیدی برای شستشوی حیوانات خانگی

اولین تصمیم شما احتمالاً انتخاب جایی است که می خواهید پت  خود را حمام کنید. اندازه پت شما احتمالاً بر انتخاب شما تأثیر خواهد گذاشت. ممکن است بتوانید یک سگ کوچک را در سینک آشپزخانه حمام کنید، در حالی که یک پت بزرگ به فضای بیشتری نیاز دارد. برخی از والدین حیوانات خانگی یک وان مخصوص پت را ترجیح می دهند، یا یک واحد مستقل یا یک وان که در خانه یا در یک مرکز حمام پت تعبیه شده باشد. استفاده از قسمت مخصوص حمام پت می تواند از گرفتگی خز و کثیفی وان حمام خانواده شما جلوگیری کند. اما اگر ترجیح می دهید پت خود را در وان حمام خانواده حمام کنید، این نیز خوب است. فقط مکانی را انتخاب کنید که بتوانید با خیال راحت پت خود را به داخل و خارج از منطقه تمیزکاری ببرید.

سپس، قبل از اینکه شیر آب را باز کنید، مطمئن شوید که تمام محصولات و ابزار خود را در دسترس دارید. دکتر حسن زاده می گوید: «شما می خواهید هر چیزی را که نیاز دارید، درست در جایی که می توانید به آن برسید، داشته باشید. شما نیاز خواهید داشت:

شامپو
حالت دهنده
حوله
تشک حمام ضد لغزش
شستشوی چشم، برای هر مورد

باید این وسایل را در اختیار داشته باشید و بعد از آن شروع به حمام پت خود کنید .

شامپو و نرم کننده مناسب را انتخاب کنید

برای حمام کردن خوب پت خود، باید با محصولات مناسب شروع کنید. دکتر حسن زاده می گوید: «مطمئن شوید که از شامپویی استفاده می کنید که مخصوص سگ ها یا گربه ها و… ساخته شده است. سگ‌ها pH متفاوتی نسبت به افراد دیگر در پوست خود دارند. بنابراین، در واقع قلیایی‌تر هستند. اگر از شامپویی که برای حیوانات دیگر ساخته شده است استفاده کنید، می‌تواند پوست آنها را تحریک کند.

دکتر حسن زاده می گوید اگر در حال حمام کردن یک توله سگ هستید، شامپو مخصوص توله سگ می تواند ایده خوبی باشد. PH شامپو توله سگ با PH چشم سگ مطابقت دارد، به این معنی که اگر مقداری از آن وارد آن ناحیه شود، چشم سگ را به اندازه کافی تحریک نمی کند.

اگر مطمئن نیستید که چه محصولاتی را برای سگ خاص خود انتخاب کنید، از یک آرایشگر بپرسید که از چه چیزی استفاده می کند. دکتر حسن زاده توصیه می کند از یک شامپوی ملایم استفاده کنید. اگر سگ شما مشکل خاصی (مانند پوست خشک و خارش دار) را تجربه می کند، شامپویی که برای درمان آن وضعیت طراحی شده است ممکن است ایده آل باشد.همچنین میتوانید با یک تماس ساده با مجموعه ایرانا بهترین انتخاب شامپو را داشته باشید

بعد از شامپو کردن پت خود، قرار دادن نرم کننده مرحله مهم بعدی است. همیشه می‌خواهید وقتی در خانه با نرم‌کننده آرایش می‌کنید، این موضوع را دنبال کنید، زیرا وقتی از شامپو خود استفاده می‌کنید، مقدار زیادی از روغن‌های طبیعی پوست و مو را از بین می‌برید. بنابراین، نرم‌کننده شما پوست را نیز آبرسانی می‌کند. دکتر حسن زاده می گوید که تمام سلول های قسمت بیرونی ساقه مو را می بندد. اساساً، شما با نرم کننده آبرسانی می کنید.

تکنیک صحیح شستشوی پت

هنگامی که مکان مناسب را انتخاب کردید و محصولات مناسب را برای استفاده آماده کردید، لذت واقعی شروع می شود. با یک تماس میتوانید بهترین انتخاب ها را برای پت خود در مجموعه ایرانا داشته باشید .

شامپو را رقیق کنید

شامپو را با آب رقیق کنید. سعی کنید مقداری از آن را به یک کاسه پر از آب اضافه کنید، یا شامپو را در یک کاسه  حاوی آب قرار دهید. شامپوی رقیق کننده باعث می شود که کف کند و بهتر پخش شود. دکتر حسن زاده توضیح می دهد که بیشتر شامپوها غلیظ هستند و افزودن آب می تواند استفاده از آن را آسان تر کند.

پت خود را خیس کنید

پت خود را با آب گرم کاملا خیس کنید. دکتر حسن زاده می گوید که بررسی دما با دست خوب است.

شامپو دوبار

سگ را دوبار شامپو بزنید. دکتر حسن زاده توضیح می دهد که اولین بار، شامپو با کثیفی چسبیده و به خلاص شدن از شر آن کمک می کند. دور دوم، شما واقعاً پوست را می شویید و تمام کثیفی ها و روغن های باقی مانده در مو را از بین می برید.

دکتر حسن زاده توصیه میکند : حتماً از جاهایی مانند پدهای پا، زیر بغل و شکم غافل نشوید. مهمتر از همه، آن را به یک تجربه لذت بخش تبدیل کنید. او می‌گوید: “شما می‌توانید از دستان خود برای ماساژ دادن تمام سگ استفاده کنید. و اگر این کار را انجام می‌دهید، و از آب گرم استفاده می‌کنید و سگ جایی است که در آن گرم است، باید یک تجربه سرگرم‌کننده برای سگ باشد.” .

وضعیت نرم کننده ها

از نرم کننده استفاده کنید. بگذارید چند دقیقه روی پوست بماند و سپس بشویید.

خوب آبکشی کن

خوب بشویید تا زمانی که دیگر محصولی روی خز نباشد. دکتر حسن زاده می‌گوید: «شما می‌خواهید آن‌ها را خیلی خوب بشویید، اما همچنین می‌خواهید مطمئن شوید که تمام صابون‌ها رو بدن  تمام شده است. این احتمالاً مهمترین چیز است». زیرا اگر تمام صابون را بیرون نیاورید، آن وقت صابون روی پوست می ماند و آن را تحریک می کند. بدتر از این است که آنها را حمام نکنید.

نحوه شستن صورت پت

شستن سر پت یکی از پیچیده ترین مراحل حمام کردن پت است. شما نمی خواهید آب یا صابون را در نواحی حساس مانند گوش، بینی و چشم پت خود دریافت کنید. دکتر حسن زاده توصیه می کند که این قسمت را برای پایان حمام نگه دارید و پیشنهاد می کند از یک دستمال شستشو برای تمیز کردن صورت حیوان خانگی خود استفاده کنید.در نظر داشته باشید شستشوی حیوانات خانگی باید با دقت بالا انجام شود

پارچه را در آب صابون آغشته کنید، سر و صورت پت  خود را با دقت بشویید و سپس یک پارچه تمیز را در آب تمیز فرو کنید و از آن برای شستشو استفاده کنید.

حتی اگر از شامپوی مخصوص توله سگ استفاده می‌کنید که برای چشم‌ها راحت‌تر طراحی شده است، شامپو همچنان می‌تواند به آن‌ها آسیب برساند، بنابراین باید تا حد امکان از ناحیه چشم دوری کنید. اگر شامپو وارد چشم سگ شما شد، یک شستشوی چشم در دست داشته باشید که می توانید از آن استفاده کنید. اگر سگ شما گورهای چشمی دارد، دکتر حسن زاده پیشنهاد می‌کند آنها را خیس کنید و سپس از مسواک استفاده کنید تا به آرامی آن‌ها را بردارید.

ایرانا در این مقاله شستشوی حیوانات خانگی با کمک دکتر حسن زاده تلاش کرده است تمامی نکات لازم شستشو را با شما در میان بگذارد ، همچنین اگر سوالی ذهن شما را درگیر کرده است میتوانید همین حالا با ما تماس بگیرید و متخصصین ما بصورت رایگان پاسخ سوال شما را خواهند داد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× یک = 2