سگ, گربه, محبوب ترین حیوانات

غذای سگ و گربه

غذای سگ و گربه

سگ و گربه ؛ محبوب‌ترین حیوانات خانگی در سراسر دنیا

زندگی انسان ها به نوعی با همزیستی حیوانات گره خورده است. بسیاری از افراد از حیوانات اهلی در خانه خود نگهداری می کنند. محبوب‌ترین حیوانات خانگی در سراسر دنیا سگ و گربه است. مهمترین نیاز حیوانات خانگی تغذیه است که تامین آن برعهده سرپرست است ؛ چرا که حیوانات خانگی خودشان توانایی و مهارت لازم برای یافتن غذای خود به‌صورت غریزی را ندارند. غذاهای حیوانات خانگی مختلف، با یکدیگر متفاوت هستند، یعنی برای گربه و سگ خانگی باید دو غذای مستقل از یکدیگر تهیه کرد ؛ زیرا فیزیولوژی و گوارش حیوانات با یکدیگر متفاوت است. در این مقاله درباره کیفیت غذای سگ و گربه سخن خواهیم گفت.

کیفیت غذای حیوانات خانگی بر نوع زندگی ، سلامتی ، نشاط و طول عمر آنها تأثیرگذار است. انتخاب غذای سگ و گربه یک تصمیم بسیار مهم است. در ابتدا به غذای مناسب برای سگ می پردازیم.

انتخاب غذای سگ

انتخاب یک غذای مناسب و بی خطر و مناسب نژاد سگ شما یک روند فوق العاده چالش برانگیز است. برای یافتن غذای خشک ایده آل برای دوست پشمالوی خود ، لازم است تحقیقات گسترده ای انجام دهید و اطلاعات لازم را از متخصصان کسب کنید.

ملاحظات در انتخاب غذا برای سگ

قبل از تصمیم گیری در مورد انتخاب غذای خشک سگ ، فاکتورهای مختلفی باید در مورد سگ شما در نظر گرفته شود. اولین فاکتور ، سن سگ شماست. محتوای غذای سگ توله سگ ها و سگ های بالغ خواص یکسانی ندارد. ویتامین ها و مواد معدنی که توله سگ ها باید مصرف کنند با محتوای تغذیه ای سگ های بالغ بسیار متفاوت است.

به همین دلیل ، هنگام تصمیم گیری در مورد غذاهایی که متناسب با سگ شما باشد ، باید با دامپزشک خود مشورت کرده و در این زمینه کمک بگیرید. دامپزشک متخصص شما با کسب اطلاعات در مورد نژاد ، سن ، فعالیت بدنی ، فعالیت ها و ویژگی های سگ در مورد غذای ایده آل آن به شما مشاوره می دهد. در انتخاب غذای سگ و گربه تان دقت کنید.

سگ ها مانند گربه گوشت خوار نیستند

گربه ها بیشتر دوست دارند گوشت بخورند. اما سگها مانند گربه گوشت خوار نیستند. اگرچه آنها معمولاً گوشت می خورند ، اما دوست دارند غذاهای گیاهی و علفی نیز بخورند. به همین دلیل می توانید ضمن برقراری تعادل غذایی سگ خود ، از این موقعیت استفاده کنید. شما می توانید سگ خود را به خوردن غذاهایی شامل مبتنی بر گوشت مانند استیک ، گوشت بره ، مرغ و همچنین محصولات گیاهی آموزش دهید.

در نگاه اول ، ممکن است غذای خشک برای تغذیه سگ ناکافی به نظر برسد. با این حال ، غذاهای غنی و مرغوب سگ حاوی تمام ارزشهای غذایی مورد نیاز دوست دوست داشتنی شما هستند. این ماده حاوی مواد معدنی کافی ، ویتامین ها و همه ی مواد لازم است. یافتن غذاهای خشک سگ خشک که مناسب هر بودجه ای در بازار باشد امکان پذیر است. این نوع مواد غذایی پس از بررسی توسط متخصصان و دامپزشکان به بازار عرضه می شود. انتخاب غذای سگ و گربه را با مشاوران متخصص در میان بگذارید.

چگونه سگ ها باید تغذیه شوند؟

قبل از انتخاب غذای سگ ، باید بدانید که آیا سگ شما به یک ماده فعال حساسیت دارد یا خیر. اگر سگ شما به غلات حساسیت دارد ، باید سگ خود را از غذاهای خشک حاوی غلات دور نگه دارید. در حالی که می خواهید سگ خود را به خوبی تغذیه کنید ، اگر نمی دانید او به چه چیزی حساسیت دارد ، ممکن است مشکلات دیگری در سلامت سگ خود ایجاد کنید.

برای جلوگیری از این شرایط ، لازم است که برچسب های بسته های غذایی خشک را به خوبی بخوانید و درک کنید. این دارو باید پس از مطالعه دقیق لیست مواد تشکیل دهنده مناسب برای حیوانات ، ارزش غذایی ، تجزیه و تحلیل ضمانت نامه و غیره بر روی برچسب مواد غذایی مورد تأیید دامپزشک متخصص خریداری شود.

چگونه سگ ها را به غذای خشک سگ عادت دهیم؟

سگ و گربه

غذاهای خشک سگ به دلیل داشتن محتوای متعادل ، غذاهایی هستند که نیازهای اصلی غذایی سگ ها را برآورده می کنند. اما در بعضی موارد باعث می شود سگ ها عاشق غذای خشک شوند کمی دشوار است.

بعضی از سگ ها ممکن است غذای مرطوب را ترجیح دهند ؛ حتی اگر غذای خشک مفیدتر باشد. اولین باری که غذای خشک می دهید ، کمی مایع می توانید بریزید و آن را مرطوب کرده و به سگ خود بدهید. اما هرگز از شیر در این مواد افزودنی مایع استفاده نکنید.

گزینه دیگر این است که کمی غذای خشک به غذای مرطوبی که استفاده می کنید اضافه کنید تا به طعم غذای خشک عادت کند. با گذشت زمان ، می توانید به تدریج نسبت غذای مرطوب را کاهش داده و به غذای کاملاً خشک روی بیاورید. از هر غذایی به عنوان غذای سگ و گربه استفاده نکنید.

آموزش خوردن غذای خشک به سگ

سگ و گربه

 

برای اینکه دوست صمیمی شما یک زندگی سالم و طولانی داشته باشد ، داشتن یک رژیم غذایی مناسب برای داشتن ظاهر جسمی خوب بسیار مهم است. برای عادت دادن سگ به غذای خشک باید مراحل زیادی را پشت سر بگذارید که از همه مهم تر صبر است.

دوستان خزدار شما می توانند مدت طولانی و به راحتی گرسنه بمانند. احساس گرسنگی آنها مانند انسان نیست. آنها از گرسنگی به عنوان سلاح استفاده می کنند. آنها می دانند که صاحبان آنها هرچه بخواهند به آنها غذا می دهند تا گرسنه نمانند. در این صورت وظیفه مالکان این است که تصمیم گیرنده باشند و اطمینان حاصل کنند که غذای پیش روی خود را می پذیرند.

سگ ها از ماه سوم دوست دارند غذای خشک بخورند. چون کوچک هستند اشتهای آنها بسیار کم است. اما اگر در آن مدت مدام طعم های مختلفی را امتحان کند ، غذای خشک مورد پسند دوست کوچک شما پیدا خواهد شد. غذای خشک را می توان بلافاصله پس از قطع شیر از مادر در توله سگ ها شروع کرد.

اگر عادت دادن سگ به غذای خشک خوردن برای شما بسیار دشوار است ، می توانید غذای خشک را به وعده های غذایی تقسیم کرده و به مقدار کم با آبگوشت یا کنسرو مخلوط کنید تا به غذا کمی طعم و بو ببخشد. در پایان روزهای 3 و 4 ، می توانید غذای کاملاً خشک بدهید. غذای سگ و گربه در روزهای اول متفاوت از روزهای بعد خواهد بود.

یافتن ترجیحات غذایی سگ

ترجیحات غذایی سگ یکی از موضوعات اصلی سگ های شما برای داشتن زندگی سالم است. از آنجا که طول عمر و سلامتی سگ ها در درجه اول به عهده صاحبان آنهاست ، بنابراین باید غذای سگ را با دقت انتخاب کنید. در واقع ، تمام کاری که شما باید انجام دهید بررسی جزئیات مواد غذایی است. ما می توانیم به راحتی انتخاب غذای سگ و گربه با کیفیت را با توجه به محتوای آن تجزیه و تحلیل کنیم.

روی آوردن به غذای سگ بالغ

توله سگ ها هنگام نوشیدن شیر مادر ، مواد مغذی و معدنی مورد نیاز شیر مادر را دریافت می کنند. بعد از دو ماهگی دوست کوچک شما ، می توانید به تدریج به سراغ غذای خشک سگ بروید. از آنجایی که دندان سگ ها پس از یک و نیم ماهگی تا دو ماهگی شروع به در آمدن می کنند ، استفاده از غذای خشک قبل از این دوره می تواند از نظر بهداشت دهان و دندان برای سگ ها مضر باشد.

محتوا و نسبت غذای سگ چه مقدار باید باشد؟

تفاوت اصلی میان غذای سگ و گربه نوزاد و بزرگسال نسبت در ارزش غذایی آنهاست. از آنجا که توله سگ ها فعالیت بیشتری دارند ، غذای آنها از ارزش غذایی بالاتری برخوردار است. اگر سگ های بزرگسال این انرژی را نسوزانند ، افزایش وزن آنها افزایش می یابد. به همین دلیل است که نباید غذای توله سگ را به سگ های بالغ خود بدهید.

از آنجا که توله سگ ها تا 12 ماهگی رشد خود را ادامه می دهند ، غذاهایی که هضم آسان دارند باید ترجیح داده شوند. در واقع ، این موضوعی است که نیاز به توجه سگ های بالغ نیز دارد. بیایید نگاهی بیندازیم به موادی که برای انتخاب بهترین غذای سگ برای هر دو مرحله در نظر گرفته می شود.

اول از همه ، اطمینان حاصل کنید که غذای گوشتی زیاد است. غذا باید حداقل 30٪ محتوای گوشت داشته باشد. در صورت امکان ، غذای بدون دانه را انتخاب کنید. زیرا غذاهای دانه ای می توانند حاوی مواد اولیه ذرت و برنج با میزان گلیسمی بالا باشند. گرچه این امر باعث چاقی و دیابت می شود ، اما بر سلامت دهان و دندان نیز تأثیر منفی خواهد گذاشت. به جای غلات ، می توانید یک غذای سگ غنی شده با میوه یا سبزیجات انتخاب کنید. در مقوله ی انتخاب غذای سگ و گربه به غذای حیوان دوست داشتنی یعنی گربه می پردازیم.

انتخاب غذای گربه

ما توصیه نمی کنیم که هنگام انتخاب غذای گربه خودتان تصمیم بگیرید ، زیرا گربه ها که به خاطر آزادی ، منطق و شخصیت منحصر به فرد خود شناخته می شوند ، در غذای خود نیز حرفی برای گفتن دارند.

گربه غذای خود را انتخاب می کند!

اگر چه شما بهترین انتخاب غذایی را برای گربه های خود انتخاب می کنید ، اما در نتیجه آزمایشات ، گربه ها مانند همه موارد در انتخاب غذا حرف آخر را می زنند. کاری که شما به عنوان مالک باید انجام دهید این است که غذاهای مناسب و با کیفیت را برای آنها پیدا کرده و به آنها ارائه دهید.

در نتیجه این ارائه ها ، گربه شما غذای خودش را انتخاب می کند. هنگام انتخاب غذای گربه ، نکته حساسی است که نباید از آن چشم پوشی کنید تا آنها بتوانند زندگی سالمی داشته باشند. در ادامه به شما پیشنهاداتی در مورد ارزش غذایی و مواد غذایی مورد نیاز گربه را می دهیم.

ملاحظات هنگام انتخاب غذای گربه

سن) معمولاً برای گربه های بزرگسال می توانید همان غذا را بین 7-1 سال انتخاب کنید. بعد از 7 سالگی باید غذا را عوض کنید. شما می دانید که گربه ها سریع تر از انسان پیر می شوند. گربه ای که 7 سال دارد برای سن انسان 44 ساله است و با افزایش سن بی تحرک می شود.

در همان زمان ، تغییراتی از نظر سیستم گوارشی و ایمنی ایجاد می شود. به همین دلیل ، می توانید از غذایی که در سنین 12-7 سالگی تغییر داده اید استفاده کنید. متاسفانه ، وقتی گربه شما 12 ساله شود ، کاملا پیر خواهد شد. بعد از 12 سالگی توصیه می کنیم غذا را از نظر تغذیه تغییر داده و به غذای گربه مناسب برای این گروه سنی بروید. غذای سگ و گربه در سنین مختلف تفاوت دارند.

وزن) گربه ها تمایل به چاق شدن دارند ؛ زیرا بعد از عقیم سازی غیرفعال هستند. به همین دلیل ، غذاهای استریل گربه توصیه می شود که وزن خود را در طی این عدم تحرک حفظ کرده و سیستم هضم و دفع را در تعادل نگه دارند.

اگر گربه خود را عقیم کرده اید ، توصیه می کنیم وقت خود را در جست و جوی غذاهای دیگر به غیر از غذای گربه عقیم نکنید ، زیرا گربه های عقیم شده پس از مدتی فعالیت قدیمی خود را از سر نمی گیرند. بنابراین آنها باید غذاهایی را مصرف کنند که از نظر میزان تغذیه و محتوای آنها متفاوت باشد. با توجه به حالت غیر فعال آنها عدم انتخاب غذای استریل به خصوص برای گربه های نر پس از مدتی منجر به بیماری هایی در دستگاه ادراری می شود.

گرچه گربه های نابارور منفعل می شوند ، اما برخی از گربه ها ، به خصوص آنهایی که ما آنها را گربه های سرگردان می نامیم ، نه تنها در خانه نیستند ؛ بلکه همچنین به دلیل فعالیت گربه هایی که برای مدتی به باغ می آیند بسیار فعال هستند.

بنابراین غذاهای مناسب برای گربه ها با مواد معدنی و ویتامین های مختلف مناسب  است برای تقویت سیستم ایمنی بدن باید ترجیح داده شود. همچنین یافتن چنین غذاهایی برای گربه های کم تحرک که نابارور نیستند و وقت خود را در خانه می گذرانند نیز وجود دارد. برای غذای سگ و گربه هایی که وزن آنها بیش از حد مجاز است ، می توانید با تهیه یک برنامه غذایی از غذاهای کم کالری استفاده کنید.

نژاد و مو) برخی از نژادهای گربه به تغذیه خاص ژنتیکی نیاز دارند. نژادهایی مانند انگلیسی ، ایرانی ، سیامی ، اسفنکس را می توان در این گونه ها گنجاند.

معمولاً انتخاب غذا از نظر مو در مورد گربه های مو بلند وجود دارد. این به این دلیل است که وقتی گربه ها خود را تمیز می کنند ، خز خود را بلعیده و می توانند گلوله های مو ایجاد کنند. غذاهای گربه ای که برای گربه های مو بلند تولید می شوند نیز غذاهای ترجیحی برای حذف آن از بدن هستند.

چه مواد مغذی باید در غذای گربه وجود داشته باشد؟

درصد محتوای حیوانی (مرغ ، گوشت ، ماهی و …) باید از نظر محتوای غذاهای گربه زیاد باشد. ما توصیه می کنیم از غذاهایی که مشتقات فراورده های دامی زیادی دارند خودداری کنید ؛ زیرا محصولات جانبی آردآلات قطعات حیوانی هستند که هیچ فوایدی ندارند.

غذاهای گربه ای غلات و حبوبات محصولاتی هستند که نباید به گربه ها داده شوند. از آنجا که ممکن است در آینده باعث بیماری های کلیوی شود ، غذاهای فاقد غلات یا دانه های بسیار کم باید داده شوند.

همین امر در مورد مواد معدنی نیز وجود دارد. اگرچه مواد معدنی مانند منیزیم و سدیم در غذاها به میزان 1٪ یافت می شود ، اما اگر بیش از حد باشد ، می تواند باعث بیماری های قلبی ، عضلانی ، کلیوی ، تنفسی و مجاری ادراری شود. کلسیم به میزان 2٪ برای سلامت استخوان و دندان گربه های شما کافی خواهد بود. مقدار فسفر را نیز می توان در سطح 2-1٪ حفظ کرد.

مقدار پروتئین برای رشد عضلات و استخوان گربه های شما می تواند تا 50٪ باشد. پروتئین همچنین با تقویت سیستم ایمنی بدن گربه ها ، آنها را در برابر برخی بیماری ها مقاوم می کند.  نسبت روغن باید متعادل باشد. قرار گرفتن در سطح 15٪ انرژی کافی را برای دوستان دوست داشتنی شما فراهم می کند.

این واقعیت که انتخاب غذای گربه یک مسئله حساس است بیشتر برای عملکرد سالم هضم گربه هاست. به همین دلیل ، غذایی با محتوای فیبر بالا ، کار روده بچه گربه های شما را تنظیم می کند.

سخن پایانی

برای هرگونه مشاوره و خدمات در انتخاب نوع غذای سگ و گربه می توانید با « کلینیک دامپزشکی ایرانا » تماس بگیرید. برای ارتباط ابتدا وارد سایت ایرانا شده و با پر کردن فرم مربوط به خدمات مشاوره و معاینه از راه دور از تمام نقاط کشور به صورت غیر حضوری از این سرویس استفاده نمایید.

علاوه بر آن کلینیک دامپزشکی ایرانا سرویس معاینه در محل را در استان تهران و البرز ارائه می نماید. ایرانا دارای بخش های داخلی ، جراحی و دندانپزشکی بوده و با ارائه خدمات پت شاپ (حضوری / فروش آنلاین ) و آرایشگاه (اصلاح / شست و شو) آماده خدمات رسانی است.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = شش