تمیزترین حیوانات خانگی

تمیز ترین حیوان خانگی را بشناسید

تمیز ترین حیوان خانگی را بشناسید

تمیز ترین حیوان خانگی را بشناسید

کسانی که به حیوانات خانگی علاقه زیادی دارند، معمولاً به دنبال تمیز ترین حیوان خانگی هستند در واقع دوست دارند پروسه نگهداری از حیوان خانگی برایشان بدون دردسر باشد. سگ و گربه دو حیوان خانگی مشهور و محبوب هستند اما در لیست تمیز ترین حیوان خانگی قرار نمی گیرند، چون همه جا دور می زنند، سر و صدای زیادی دارند و همینطور رعایت بهداشت برای سگ و گربه آنطور که باید صورت نمی گیرد. در این مقاله قصد داریم برخی از تمیز ترین حیوان خانگی را با هم بررسی کنیم.

ماهی آرام ترین و تمیز ترین حیوان خانگی

ماهی ها در لیست حیوانات خانگی قرار دارند اما از سایر موارد متمایز هستند. تجربه نگهداری از ماهی در منزل به نسبت گربه یا سگ خیلی فرق می کند. مثلاً شما نمی توانید ماهی را بغل کنید، نوازش کنید و به طور کلی رابطه احساسی با ماهی سخت است. اما موضوع از این قرار است که ماهی ها در یک محیط محدود، مثلاً آکواریوم حضور دارند و هر کثیفی از آنها تنها محدود به همان آکواریوم می شود، پس می توان ماهی را در لیست تمیز ترین حیوان خانگی قرار داد. تحقیقات اینطور نشان می دهد که تماشای ماهی در آکواریوم سبب می شود که فشار خون و استرس کم شود از سوی دیگری کودکانی که درگیر مشکل بیش فعالی هستند می توانند روزانه با نگاه کردن به ماهی به رشد و نمو خوبی برسند و درونی آرام داشته باشند. تماشای شنای ماهی ها برای کسانی که درگیر بیماری آلزایمر هستند نیز بسیار تاثیرگذار است.

طبیعت ماهی آرام و بی آزار است و این موضوع کمک می کند یکی از بهترین مواردی باشد که می توانید در منزل خود داشته باشید. در صورتی که ماهی را به عنوان یک حیوان خانگی نگهداری می کنید باید توجه زیادی به آن داشته باشید. آکواریوم های کوچک گزینه خوبی برای شروع نگهداری از ماهی ها هستند اما باید به شدت مراقب میزان آمونیاک و همینطور نیترات آن باشید و سختی آب را بسنجید. دقت کنید. در آکواریوم ها هر تغییرات کوچکی باعث می شود که غلظت مواد کم و زیاد شود و هر یک که از مقدار مجاز بالاتر برود احتمال اینکه جان ماهی به خطر بیفتد زیاد است.

ماهی تمیز ترین حیوان خانگی

پرنده، بی آزار و همدم

پرنده نیز در لیست تمیز ترین حیوان خانگی قرار دارد البته نه به اندازه ماهی! در بین خانواده های ایرانی نگهداری از پرنده ها به نسبت سایر حیوانات خانگی رواج بیشتری داشته باشد. پرنده ها بی آزار هستند و در لیست حیوانات دوست داشتنی قرار می گیرند. به طور کلی پرنده ها مقداری سر و صدا و جیک جیک دارند و از این رو بهترین همدم محسوب می شوند. پرنده در لیست تمیز ترین حیوان خانگی قرار می گیرد چون معمولاً در قفس نگهداری می شود اما آنطور که فکرش را میکنید به نسبت ماهی، تمیز نیست ولی در مقایسه با گربه و سگ رویکرد تمیزتری دارد. به طور کلی پرندگان از نظر دانه و تغذیه کمی کثیفی به همراه دارند اما به خوبی آموزش می بینند.

پرنده ها به نسبت سایر موجودات نیاز به گردش یا پیاده روی ندارند و می توانید زمانی که منزل نیستید آن ها را در قفس بگذارید بدون اینکه نگران خراب کاری یا فرارشان باشید. هزینه نگهداری از پرنده کمتر است و همینطور غذایی که پرندگان مصرف می کنند به نسبت سگ و گربه ارزانتر است.

اگر به دنبال حیوان آرام و تمیز هستید، به لاک پشت هم فکر کنید!

لاکپشت ها کمتر به عنوان حیوان خانگی در ایران شناخته می شوند اما واقعاً دنیای آرام و کم دردسری دارند. لاک پشت ها در لیست خزنده ها قرار می گیرند و دردسر نگهداری آنها کمتر است. به طور کلی به نسبت سایر حیوانات خانگی عمر بیشتری دارند و نگهداری از آنها نیز آسانتر است. ظاهر لاکپشت ها سخت و سنگی است اما اندام های داخلی آنها آسیب پذیرتر هستند. به طور کلی تنها چیزی که بری لاکپشت نیاز دارید یک مکان خانگی است که می توانید از جعبه استفاده کنید و همینطور باید غذای مناسب لاکپشت بر اساس نژاد و اندازه آن در نظر بگیرید. طول عمر لاکپشت ها بین 30 الی 40 سال اعلام شده است. لاکپشت در بین حیوانات در لیست تمیز ترین حیوان خانگی قرار گرفته است و خراب کاری زیادی از خود به جا نمی گذارد.

لاکپشت تمیز ترین حیوان خانگی

سنجاب دوست داشتی و بامزه!

سنجاب ها از دسته حیوانات خانگی بسیار بامزه هستند اما نظرها در مورد نگهداری این حیوان کمی متفاوت است برخی از افراد دردسر نگهداری سنجاب را بسیار زیاد می دانند و برخی معتقد هستند که سنجاب یکی از بهترین و تمیز ترین حیوان خانگی محسوب می شود. موضوعی که برای سنجاب مدنظر است اینکه معمولاً از بدو تولد نیاز به نگهداری دارد چون اگر به خوبی تربیت نشود شرایط سختی ایجاد می کند. سنجاب ها نیاز به یک قفس مخصوص دارند و در صورتی که قرار است به صورت آزاد در منزل بچرخند باید کاملاً تعلیم دیده باشند.

سنجاب تمیز ترین حیوان خانگی

طوطی رفیق روزهای تنهایی

معمولاً طوطی ها زیاد حرف می زنند پس اگر از سکوت منزل خود خسته شده باشید طوطی ها بهترین گزینه محسوب می شوند. طوطی ها نیز در لیست تمیز ترین حیوان خانگی قرار گرفته اند و بسیار رنگارنگ و شاد هستند و احساسات زیادی دارند. در هر صورت شخصیت و احساساتی که برای طوطی ها مطرح شده است در سایر حیوانات خارجی کمتر دیده می شود. صدها گونه طوطی در دنیا وجود دارد. طوطی ها بر خلاف سایر حیوانات خانگی برای اینکه زبان بدن شما را درک کنند نیاز به تلاش بیشتری دارند. برای طوطی باید قفسی تهیه کنید که داخل آن احساس راحتی داشته باشد در غیر این صورت برای شما مشکلات زیادی ایجاد می کند از سوی دیگر اگر طوطی را اذیت کنید به قدری جیغ می زند که سردرد می گیرید.  باید زبان بدن طوطی را به خوبی یاد بگیرید.

سایر حیوانات خانگی

اگر سگ و گربه را از لیست خارج کنیم یک سری حیوانات دیگر هستند که شاید بتوان با رعایت یک سری اصول آنها را در خانه نگهداری کرد. موش خرما یکی از پر انرژی ترین و دوست داشتنی ترین حیوانات خانگی محسوب می شود و البته در ایران کمتر کسی این حیوان را در منزل نگهداری می کند. به هر صورت اگر بتوانید از قفس مخصوص برای این موش استفاده کنید، دردسر زیادی برای شما ندارد. موش ها بسیار کنجکاو و بازیگوش هستند و این موضوع در خصوص موش خرما نیز صدق می کند این موش ها باید به صورت 5 ساله چکاپ شوند.

خرگوش از دیگر موجوداتی است که بسیاری از نوجوانان و کودکان به آن علاقه دارند اما معمولاً در لیست تمیز ترین حیوان خانگی قرار نمی گیرد و قفس آن باید به طور مرتب تمیز شود. خرگوش ها معمولاً جذابیت زیادی دارند اگر از خرگوش نر نگهداری کنید دردسر کمتری دارد اما همیشه منتظر جفت گیری است و گاه ناآرام می شود. خرگوش های سفید معمولاً ظاهری برفی دارند و جذابیتشان بسیار بالا است. همه خرگوش ها نیاز به مراقبت دارند.

در انتخاب تمیز ترین حیوان خانگی باید در ابتدا تعریف خود از تمیز را مشخص کنید. حتی اگر تمیز ترین حیوان خانگی را انتخاب کنید باز هم نیاز به نظافت دارد اما به نسبت سگ و گربه که نیاز به واکسن و رعایت بهداشت روتین دارند، شرایط بهتر است. در هر صورت حیوانات خانگی همگی از نظر سازوکار در موقعیت مناسبی قرار گرفته اند برخی از آنها نیاز به دقت بیشتری دارند و برخی بی آزارتر هستند. در بین تمیز ترین حیوان خانگی، ماهی گزینه ای آرام، تمیز، بی آزار و جذاب است اما شاید ارتباط عاطفی لازم را برقرار نسازد و مشکلات زیادی ایجاد کند بنابراین بهتر است روحیات خود را در نظر بگیرید و سپس اقدام به انتخاب تمیزترین حیوان خانگی کنید تا گزینه ای که مورد پسند شما است انتخاب شود. در نگهداری حیوانات می بایست سختکوش بود تا عمر بیشتری داشته باشند و سرحال تر بمانند. در هر صورت تنوع در زمینه تمیز ترین حیوان خانگی کمی محدود است.

حیوان خانگی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = دوازده