مقاله

رایج ترین جراحی های حیوانات خانگی

رایج ترین جراحی های حیوانات خانگی در ایران پت کلینیک

رایج ترین جراحی های حیوانات خانگی

در این مقاله از کلینیک ایرانا سعی کرده ایم رایج ترین جراحی های حیوانات خانگی را برای شما تشریح کنیم و خطرات احتمالی را در نظر بگیریم ، پس با ما همراه باشید تا به توضیح این جراحی ها بپردازیم .

 

همچنین برای نوبت جراحی حیوانات خانگی در کلینیک ایرانا میتوانید با ما تماس بگیرید . 

جراحی حیوانات در کلینیک ایرانا (دکتر کیارش حسن زاده)

در اینجا انواع جراحی که توسط دامپزشکان و کلینیک های متخصص بر روی حیوانات انجام می شود، و به موجب آن این روش ها به سه دسته کلی تقسیم می شوند: ارتوپدی (استخوان ها، مفاصل، عضلات)، جراحی بافت نرم (پوست، حفره های بدن، سیستم قلبی عروقی، دستگاه گوارش/تناسلی/تنفسی)، و جراحی مغز و اعصاب. . روش های جراحی پیشرفته مانند تعویض مفصل (جایگزینی کامل مفصل ران، زانو و آرنج)، ترمیم شکستگی، تثبیت کمبود رباط صلیبی جمجمه، جراحی انکولوژیک (سرطان)، درمان فتق دیسک، روش های پیچیده گوارشی یا ادراری تناسلی، پیوند کلیه، پیوند پوست، پیچیده مدیریت زخم و روش های کم تهاجمی (آرتروسکوپی، لاپاراسکوپی، توراکوسکوپی) توسط جراحان دامپزشکی  انجام می شود. اکثر دامپزشکان عمومی جراحی های معمولی مانند خنثی سازی و برش های جمعی جزئی را انجام می دهند. برخی نیز روش های اضافی را انجام می دهند.

هدف از جراحی دامپزشکی ممکن است در حیوانات خانگی و حیوانات مزرعه کاملاً متفاوت باشد. در حالت اول، وضعیت بیشتر به انسان نزدیک است، جایی که فایده برای بیمار مهم است. در مورد دوم، منفعت اقتصادی مهمتر است.

روش های جراحی دامپزشکی به دو دسته روش های فوری یا انتخابی طبقه بندی می شوند.

رایج ترین روش های جراحی انتخابی حیوانات خانگی

اغلب این نوع اقدامات را در کلینیک ایرانا زیر نظر دکتر کیارش حسن زاده انجام میشود

عقیم کردن
خنثی کردن
کشیدن دندان
رشد خوش خیم پوست

متداول‌ترین روش‌های مراقبت فوری برای جراحی حیوانات خانگی

آبسه یا پارگی پوست
ترمیم شکستگی
خونریزی داخلی
انسداد روده در اثر جسم خارجی
پارگی صلیبی یا پارگی ACL
برداشتن توده یا تومور
سنگ مثانه یا انسداد مجرای ادرار
تومورهای بدخیم پوست
اکثر جراحی های حیوانات خانگی کم خطر تلقی می شوند

توضیح بیشتر جراحی حیوانات خانگی

جراحی حیوان خانگی هر گونه عمل یا مداخله جراحی است که توسط جراح دامپزشک بر روی حیوانات برای بهبود سلامت حیوان خانگی شما انجام می شود.

در کلینیک ایرانا، ما جراحان دامپزشکی ماهری داریم که می‌توانند طیف وسیعی از جراحی‌ها را انجام دهند. همه تیم جراحی ما می‌توانند جراحی‌های معمولی مانند عقیم سازی و برداشتن انبوه را انجام دهند، با برخی از جراحان پیشرفته‌تر که روش‌های جراحی پیچیده‌تری مانند جراحی راه هوایی BOAS، جراحی چشم (مراقبت از چشم حیوانات خانگی)، ترمیم شکستگی‌ها و جراحی ارتوپدی حیوانات خانگی را انجام می‌دهند. برخی از این جراحی ها ممکن است فقط در مراکز دامپزشکی خاص کلینیک ایرانا در دسترس باشند ، قبل از مراجعه حتما نوبت بگیرید .

تمام جراحی‌های ما در سالن‌های عمل تعیین‌شده ما و با رعایت روش‌های بهداشتی جراحی دقیق انجام می‌شود. حیوانات تحت بیهوشی توسط پرستاران دامپزشکی ثبت شده ما و مانیتورهای چند پارامتری به دقت تحت نظر هستند. ما پروتکل‌های بیهوشی را برای پاسخگویی به طیف وسیعی از بیماران – از بیماران تناسب اندام، سالم و حیوانات بسیار جوان گرفته تا بیماران مسن یا ناخوشایند در اختیار داریم. هر مورد ارزیابی می شود تا مناسب ترین پروتکل را برای هر حیوان ارائه کند.

جراحی های انتخابی

کلینیک ایرانا جراحی های انتخابی را زمانی انجام می دهیم که حیوان خانگی شما به طور کلی سالم در نظر گرفته شود، که عوارض را کاهش می دهد. با توجه به پیشرفت‌های دامپزشکی مدرن و تغییرات در استانداردهای مراقبت‌های دامپزشکی، حتی مراقبت‌های فوری جراحی حیوان خانگی امروزه به میزان قابل‌توجهی با خطر کمتری روبرو شده است. فهرست گسترده ما از پروتکل‌ها و روش‌های قبل از جراحی مانند معاینه، داروهای قبل از جراحی، بیهوشی، اقدامات کنترل درد، و نظارت بر علائم حیاتی، علاوه بر پروتکل‌های حین جراحی مانند نظارت بر علائم حیاتی (ضربان قلب، فشار خون، سطح اکسیژن، دمای بدن، سطح CO2) خطر را کاهش می دهد. ما همچنین یک پرستار اختصاصی داریم که به طور مداوم بیهوشی و وضعیت حیوان خانگی شما را کنترل می کند.

در نظر داشته باشید دامپزشکان ایرانا از بالاترین استانداردهای مراقبت های دامپزشکی پیروی می کنند .

روش های دامپزشکی اورژانسی

اقدامات اضطراری که معمولاً در کلینیک ایرانا انجام می شود عبارتند از:

سزارین
حذف تومورهای خونریزی دهنده شکم
جراحی دستگاه گوارش – برای انسداد روده، اجسام خارجی، معده پیچ خورده (GDV)
سیستومی/اورتروستومی برای حیواناتی که قادر به دفع ادرار نیستند
لاپاراتومی اکتشافی – برای حیوانات با علائم عفونت حفره شکمی یا تومورهای احتمالی.
جراحی برای آسیب های تروماتیک – زخم ها، اشیاء نافذ مانند چوب.

در بسیاری از شرایط می توان یک روش اورژانسی را در جراحی دامپزشکی کلینیک ایرانا انجام داد. بسته به جراحی مورد نیاز، در دسترس بودن جراح، زمان روز و امکانات در کلینیک بستگی دارد ، همچنین اگر در حیوان خانگی خود احساس درد و نارحتی مشاهده کردید بهتر است قبل از وقوع هر مشکلی برای ویزیت با کلینیک ایرانا تماس حاصل فرمایید.

اقدامات روز جراحی حیوان خانگی

در روز جراحی حیوان خانگی، صبح ها بستری می شوند تا بتوانند قبل از عمل، معاینه سلامت و هرگونه آزمایش خون قبل از بیهوشی را انجام دهند. این کار برای اطمینان از اینکه آنها به اندازه کافی خوب هستند تا داروهای خاصی به آنها داده شود و تحت بیهوشی عمومی قرار گیرند.

اگر حیوان خانگی شما تا روز عمل جراحی،  ناخوشایند به نظر می رسد، مهم است اطلاعات کامل را در اختیار ما بگذارید و اگر از قبل هم تحت بیهوشی قراره گرفته باشد بهتر از پرونده آن را همراه خود داشته باشید، تا بهترین عملکرد را برای پت شما داشته باشیم .

و در نهایت اگر حیوان خانگی شما در گذشته نسبت به غذا یا دارو واکنش نشان داده است، مهم است که به ما اطلاع دهید، تمامی این اطلاعات در پرونده پت شما ثبت میشود که اطلاعات کامل و جامعی از شرایط قبل و بعد از عمل داشته باشید ، ما نگرانی شما را بابت این موضوع کاملا درک میکنیم و کلینیک ایرانا به شما این موضوع را اطمینان میدهد که بهترین نتیجه عمل را برای شما بدست خواهد آمد .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = هفت