جراحی حیوانات خانگی

همیشه برای صاحبان پت هایی که به تشخیص دامپزشک و دلایل علمی مستدل نیاز به جراحی پیدا می کنند سوالات زیادی بوجود میاد سعی می کنیم در این مطلب به برخی از سوالات پاسخ دهیم:

دلیل اینکه دامپزشک از شما می خواهد بین ۶ تا ۱۲ ساعت معده پت شما خالی باشد و غذا و آب مصرف نکند ازبین بردن خطر استفراغ و تبعات ناشی از آن هنگام عمل می باشد. قبل از بیهوشی دامپزشک قطعا معاینه، آزمایش و تستهای مختلف تشخیصی از پت بعمل می آورد این تست‌ها از نظر دمای بدن و‌ آزمایش خون و بررسی وضعیت اندامهای داخلی می باشند. همچنین از نظر ترکیب داروهای بیهوشی که در کیس های مختلف نوع و میزان آنها متفاوت خواهد بود. این موارد برای کم کردن ریسک بیهوشی و در پی آن جراحی بانجام می رسد پس قطعا تمامی آزمایشهای مد نظر دکتر واجب هستند. بطور کلی عملکرد سیستم مغزی، کلیه ها، کبد، شش ها، قلب و غیره. همینطور وضعیت خون از نظر گلبول های قرمز و سفید وجود عفونت یا عدم آن بسیار مهم است. اگر هر گونه مشکلی در پت وجود داشته باشد قطعا عمل جراحی تا زمان برطرف شدن آن بانجام نخواهد رسید .

بیهوشی و جراحی برای صاحبان پت قطعا نگران کننده و استرس آور است ولی قطعا یک جراح دامپزشک می تواند نسبت به وضعیت پت و‌ جراحی مد نظر با دادن توضیحاتی به زبان ساده در آرامش دادن به صاحبان پت کمک کند .